EFSANE AVCISI | THE LIBRARIANS

Herkese iyi akşamlar :)

Çoook uzun bir süredir dizi tanıtımı yapmıyordum sanırım, özlemişim bunu ;) Bu arada başlığın ne kadar absürt olduğunun ben de farkındayım (orjinal ismine göre) ama dizimiz aynı adlı filmin çekimi olduğundan (ki şu sıralar filmlerin dizi olması da ayrı bir popülerlik kazandı) ve nedenini tam olarak bilmediğim bir şekilde, bizde yayınlandığı adıyla kullanmak istedim :) Aslında ilk bakışta "ne alaka?" diyebilirsiniz ama izlediğinizde kesinlikle ilgi çekici ve konuyla alakalı bir isim olduğunu farkediyorsunuz ^^

Dizimizin konusuna geçmeden önce, filmimiz hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum. Bu arada 2004 yapımı filmimizin -eğer izlediyseniz ve ne zaman izlediniz bilmiyorum ama benim izleyeli çoook uzun bir süre olmuştu- üzerinden 10 yıl geçti ama bu süre dizimizi izlerken "ben bunu biliyorum" hissime engel olamadı ve diziyi dondurup araştırdığımda gerçekten de bildiğimi gördüm :D İzleyenleriniz varsa bilirler, filmimizde kütüphanecimiz kütüphane tarafından seçiliyor sonrasında da maceralara atılıyor. Ve bu süreçte de yeni tanıştığı bu gizemli ve büyülü dünyayı anlamaya, kütüphaneci olmanın gerekliliği olarak, yanlış kişilerin eline geçtiğinde tehlikeli olabilecek eserleri korumaya çalışıyordu. İşte dizimiz de hemen hemen aynı karakterleriyle yine bu konuyu işliyor, ama bu sefer kütüphanecimiz yalnız değil. Yanında tesadüf eseri tanıştığı ve istemediği bekçisi, buna ek olarak da ilk bölümümüzün gizemi içerisinde yanına aldığı, daha öncesinde kütüphaneci seçimlerinde aday olanlar var. 

İsterseniz dizimiz hakkında daha fazla bilgi vermeden önce bir de karakterlerimizi tanıyalım/tekrar hatırlayalım:


Flynn Carsen

Filmlerden hatırlarsınız kendisini; başrol oyuncusu ve kütüphanecimiz. 

Dizimizde de bu görevine, 10 yıl sonra bile halen devam ediyor ve maceralara atılıyor ;) Ne yazık ki filmlere göre bir yanı eksik ama yeniler bize bunu unutturuyor. Ayrıca hakkında daha fazlası için filmlerini izlemenizi öneririm :)

Dizimizde odak noktası olmadığından sık sık görmüyoruz onu (tabi bir de izleyince göreceğiniz bir nedeni var) ama arada, hiç beklemediğimiz bir anda gelerek maceralara katılmayı unutmuyor ;)

Onu sevdim mi? Seviyor muyum?  Sorulamaz bile ;)


Eve Baird

Kendisi tüm dünyada tek bulunan kütüphecimizin yine aynı eşsizlikteki ve istenmeyen korumasıdır. Aynı zamanda Albay ünvanı vardır.

Kütüphanecimizle, Nato Anti-Terör Birimi adına yaptığı bir iş sırasında şaşırtıcı bir şekilde tanışır. Ve zaten ondan sonrasında da hayatı bir daha eskisi gibi olmaz ;) Önce kütüphaneden kendisinin bekçi olması için bir davet alır ve daha sonra olanları anlamaya çalışırken birden bire kendini her şeyin içinde bulur :)

Onu sevdim mi? Açıkçası bunun için daha çok erken olduğunu düşünüyorum ama tam kütüphanecinin hakkından gelebilecek biri gibi duruyor ;)


Cassandra Cillian

Kendisi kütüphanecimizin seçildiği yılda, kütüphaneci olması için davet alan ama görüşmeye gelmeyen üç adaydan biridir. 

İlk bölümde kütüphaneci adaylarından birinin öldürülmesi ve sonucunda gelişen olaylarla korumak amaçlı kütüphaneci tarafından olaya katılır. Beş duyu organı hafızasını tetikler ve bir anda kendini durdurulamaz bir biçimde bilgi aktarırken bulur *garipolduamaizleyinceanlayacaksınız* :D

Onu sevdim mi?  Kesinlikle! Böyle karakterlere karşı ayrı bir sempatim var ya *.*


Ezekiel Jones

Kütüphanecimizin seçildiği yılda, kütüphaneci olması için davet alan ama görüşmeye gelmeyen üç adaydan bir diğeridir.

İlk bölümdeki olaylar sonucu kütüphaneci tarafından koruma altına alınan ve sonucunda olaylara dahil olan biridir. Dizi de bir gönderme var mı bilmem ama Jones isminden bir şey çıkacakmış gibi geliyor, bakalım ;) 

Bu arada kendisi grubun bilgisayar korsanı ve hırsızlık dehası olur :)

Onu sevdim mi?  Havalı duruyor ama tam karar veremiyorum. Bekleyip göreceğim sanırım...


Jake Stone

Yine kütüphanecimizin seçildiği yılda, kütüphaneci olması için davet alan, ama görüşmeye gelmeyen adaylardan biridir.

Bekçimiz tarafından kütüphaneye getirilse de aslen korunması için kütüphanecimiz tarafından olaylara dahil edilmiştir. Ki kendisi benim için diğer ikisine göre oldukça şaşırtıcıydı. Çünkü onu ilk gördüğünüzde, şaşırtıcı bir şeyler olacak hissinize rağmen, "Bu mu kütüphaneci adayı?" demekten kendinizi alamıyorsunuz :D Yanlış anlaşılmasın, kötü anlamda değil, sadece o diğerlerindeki hava bunda çok daha farklı ;) O nedenle beklesem bile gerçek ortaya çıktığında bir parça şaşırmadım değil :)

Kendisi grubun mekanik dehası ve sanat dahisi :)

Onu sevdim mi?  Tam olarak sevdim diyemem ama hoşlandım sanırım.

Jenkins

Kütüphanemizin bir alt versiyonu diyebileceğimiz, daha küçük kütüphanenin koruyucusu.

İlk bölümlerimizde gelişen olaylar sonucu kahramanlarımız kütüphanenin bir başka versiyonu olan, daha küçük bir kütüphaneye gitmek zorunda kalıyorlar. İşte Jenkins de o kütüphanenin bekçisi. Kütüphaneci ya da onun koruyucu değil ama bulunduğu yerde kendine has bilimsel deneyler ve öğretiler geliştiriyor. Aynı zamanda kahramanlarımızdan pek de haz etmiyor ama zamanla her şey rayına oturacaktır eminim. Hem sanki buzulları da eriyor ;)

Onu sevdim mi?  Kendine has bir havası var ama evet! :) Yine de son gelişen olaylarla birlikte sakladığı sırdan ya da geçmişinden korkmuyor değilim O.O


Dizimiz ilk olarak Eve'in sahnesi ile başlıyor ve daha sonrasında kütüphanecimiz ile komik karşılaşmalarıyla son buluyor. Ondan sonrasında ise ikilimiz, Eve'e gelen garip davet ve kütüphanecimizin aldığı gizemli telefon sonucunda biraraya geliyorlar. Üstelik biri diğerini istemezken ve diğeri de bu olanlara inanamazken tüm bu karmaşaya bir de gizemli ölümler eklenince ikilimiz mecbur olarak bu sırrı çözmek zorunda kalıyor. Bu arada da, size daha önce tanıttığım, yüksek önceliğe sahip kütüphaneci adayları öldürülmeye başlanınca kütüphanecimiz önlem için davet alan ama gelmeyen üç adayı bulup koruma altına alıyor. Ve tabi ki işler istediği gibi gitmiyor. Sonuncunda da kütüphanemiz kendini korumak için kayboluyor, düşmanlarımız güçlenip geri döndüklerini belirtiyor ve kütüphanecimiz adayları koruyucunun gözetimine brakarak bir arayışa çıkıyor...

Şu ana kadar 5 bölümü yayınlanan yayınlanan dizimiz bence koruyucu, üç adayımız ve Jenkins takımının her geçen macerada daha da takım haline gelmesiyle birlikte oldukça keyifli bir şekilde ilerliyor :) Tamam başta kütüphanecinin kalmasını ben de istemiştim ama onsuz bölümleri izlemek de oldukça zevkliydi. Özellikle de birbirinden farklı ve takım olmanın ya da bu kadar farklı insanlarla birlik olmanın ne demek olduğunu bilmeyen grubumuzun her bölüm karşılaştıkları farklı zorluklara rağmen, her seferinde birbirleriyle daha iyi anlaşarak ilerlemelerini izlemek zevkliydi ;) Ve o küçükken izlediğim macera filmlerinin havasında olması da bana hem nostaljik bir hava verdi hem de beni o kendine has basit ama hoş anlatımıyla büyüledi :)

Dizimiz hem görüntü hem de olaylar bakımından pek ahış şahım değil çoğu zaman, kabul. Ama benim için güzel yanı da bu. Yani benim gibi siz de eski tarz filmlerin o kendine özgü anlatışını ve işleyişini seviyor, barındırdığı fantastik ve mitolojik öğelerden keyif alıyorsanız The Librarians'a kesinlikle bayılacaksınız! :D Özellikle filmlerinin o eski tarzına bağlı kalarak konuları işlemesine ve hiç şüphesiz adına bittiğime değinmiyorum bile ;)

Aslında daha da konuşmak istiyorum ama daha fazlası spoiler olur gibi. O nedenle burada kesiyorum. Yine de aranızda izleyenleriniz varsa dedikosunu yapmaktan tabi ki de zevk duyarım :D  Şimdilik hoşçakalın, kendinize ve kitaplarınıza iyi bakın! Keyifli seyirler...

Görseller alıntıdır.

Yorum Gönder