FIRTINADAN SONRA (AFTER the STORM) by MİNA HEPSEN




Tanıtım:
Tehlikeli sularda sıra dışı bir aşk…
Nell geleceği görme yeteneğine sahip, güzel bir genç kızdır. Önce annesinin sonra da babasının ölümüne neden olan laneti ve acıyı unutmak, hayatının hedefi haline gelmiştir.
Bir gemi yolculuğunda Mikhail Belanov ve ailesiyle tanışır.
Genç kızın geleceği görme yeteneği bu yeni dostlarının hayatını kurtaracaktır. Ancak artık kendisi de tehlikededir. Çünkü acımasız vampirler onu da ölüm listesine dahil etmişlerdir.
Mina Hepsen’in hayal gücünü ortaya koyduğu bu romantik hikâye okuruna aynı zamanda gerilim dolu dakikalar da vaat ediyor.


 Tarihi vampirler serisinin 3. Romanıdır.
 Spoiler barındırabilir!

Vay bea! Ne kitaptı ama. Kitabın başı umut vadetmişti, ortaları ise elimden bırakma isteği uyandırdı ama sonlarına doğru gözlerim öyle bir açıldı ki anlatamam. Sonuç, okuduğuma kesinlikle değdi. Okurken her ne kadar “kesin lanetlendim, üst üste bu kadar sinir edecek kitap mı gelir, kafamda yakında yolacak saç kalyamacak” dediysem de ilerleyince ve sonra yaklaşınca öyle bir çoştu ki neye uğradığımı şaşırmayı bırak neye kızdığımı bile unuttum. Sanırım serinin son romanı ve final güzel bitti. Bir öncekinde istediğim bu kısmet dedim, oldu valla hem de bol bol. Neyse, bu kadar gevezelikten sonra gelelim konusuna:


Kitap, Vampir Yasaları Kitabı’ndan ve yakışıklı liderimiz Patrick’in yazılarından kısa bir paragraf ile başlıyor. Daha sonra giriş bölümünde kitabımızın bu seferki gizemli kötü karakterine ve planlarına yer veriliyor. Bunlardan sonra nihayet ilk bölüme geldiğimizde Patrick ve ailesinin onları öldürmek isteyen kötü Gerçek Vampirler adlı topluluğun saldırısına maruz kalışı ve kurtuluşunu okuyoruz. Durum böyle kötü olunca herkes çareyi Mikhail’in fikri olan, çocukların Mikhail tarafından uzaklara götürülmesinde buluyor. Böylece yanında sadık vampir Kiril ile bir gemide uzaklaşıyorlar. Kızımıza gelirsek, o da o gemide zengin ve şımarık bir kızın mürebbiyesi olarak bulunuyor. Asıl adı başka bir isim olmasına rağmen kendisini Nell olarak tanıtıyor. Gemideyken görü yeteneği sayesinde Michael, Kiril ve kutsanmış çocuklarımızın hayatlarını kurtarıyor. Böylece maceraya dahil oluyor. Daha sonra Mikhail, düşmanlarından kaçmak için kızımızdan yardım istiyor çünkü çaresiz, ne yapacağını bilmiyor ve ailesini uyarmak için Kiril Londra’ya gitmiş. Kızımız buna razı olmasa da yakışıklımız çocukları ileri sürünce dayanamıyor ve onu kendi kasabasına götürüyor. Kasabayı sevmiyor çünkü hiç iyi hatıraları yok ve orda kaldıkları süre içinde çok şey oluyor. –o bölümleri siz okuyun kitaptan söylemem. Oralar benim çıldırdığım ve sıkıldığım yerlerdi. Daha sonra birkaç olaydan sonra tekrar Lonra’ya geliyorlar. Zira buldukları suçlulardan sonra tehlikenin geçtiğini düşünüyorlar. Bu arada kızımız ve yahşuhlu Mikail arasında sık sık yanlış anlaşılmalar oluyor ve bu sonlara kadar çözülmüyor.  Bu mutluluk anları da asıl kötülerimizin gelmesi ile kesiliyor. Buradan sonra baya heyecanlı ve maceralı şeyler yaşanıyor. Final de gayet güzel bir şekilde bitiyor.

Kitapta yanlış anlaşılmalar ve çiftimizin birbirine açılmadaki geç kalınmışlığı beni öldürdü. Hele hele birbirlerini istenmeden kıskandırmaları ve farketseler de devam edişleri... O kadar sinirlendim ki karakterlerle paranoyakça konuşup sesimi duymalarını bekledim. Yazarın Nell’in kasabasındaki herkese dersini vermeden kızımızı oradan apar topar yollaması sinirime dokundu. Bence herkese ağzının payı verilmeliydi. Benim için hep yarım kalmışlık oldu o kısım.

Bir kere bebekler o kadar tatlıydı ki doyamadım. Üstelik bunda hem gizeme hem aşka doydum ve geçen yakınmama ithafen aradığımı buldum. Tamam, ortalarında süründüm resmen ama olsun sonları için buna kesinlikle değerdi. Mikhail tam beklediğim gibi çıktı sadece keşke Nell daha güçlü olsaydı bazı yerlerde o kadar –Nell geneli iyi yanlış anlama sadece bir iki yere takıldım ;)  Alexander, Patrick, İsmail ve diğer kahramanlarımızın da olması iyiydi. Yani sevdim işte uzatmaya gerek yok. Önceki kitaba yanıp da okumamazlık etmeyin.

Son olarak finalinde bizi bir süprizin –her zamanki gibi- beklediğini ve okumanızı tavsiye edeceğimi söylüyorum. Romance gibi olmuştu. Gizem, bolca aşk ve macera barındırıyordu ama aşk fazlacaydı. Kapağını çok sevdiğimi söylemeden geçmek olmaz :)

Bir dahaki sefere kadar sağlıcakla kalın, çok çok xoxoxo


Yorum Gönder