SINIRLARI ZORLAMAK (PUSHING The LIMITS) by KATIE McGARRY | YAZARIMIZ HAKKINDA BİLMEDİKLERİMİZ ve YORUM


Turumuzun üçüncü gününden herkese herkese iyi akşamlar :)

Bugün sizlerle bizim için özel bir anlamı bulunan kitabımıza dair yorumumu paylaşacağım, tabi yanında yazarımıza dair birkaç ilginç ve bilmediğiniz bilgiyi de ;) Ama öncesinde tur takvimimizi sizlerle paylaşacağım ki bugünkü turumuzu tamamlayabilesiniz. Bir de en sona imzalı kitap çekilişimize katılmanız için rafflecopter'ı ekleyeceğim. Onu da unutmayın :)


Echo Emerson ile Tanışalım + Yorum


Yazarımız Hakkında Bilinmeyenler + Yorum



Takvimimizi de gördüğümüze göre yazarımız hakkında bilinmeyenlerle turumuza başlayabiliriz:

*****

1- Renkli mürekkeple yazmayı severim. Pembe ve mor favorilerim.

2- Bir çocukken, onları kızdırdığında arıların sürü olduğunu keşfettim. Ailem arı sokmasına alerjim olmadığını keşfetti.

3- Üniversitede felsefe ve tarihin konsantrasyonları ile siyaset biliminde ihtisas yaptım.

4- Lisedeyken, Kentucky Tenis Derneği'nin ilk yirmisinde yer aldım.

5- En iyi arkadaşım Tiffany'le tanışmamızı hatırlamıyorum. O her zaman benim hayatımın değişmez bir parçası olmuştur.

6- En iyi arkadaşımın öldüğü gün hayatımın en yıkıcı günlerinden biridir. Kaybı üzerine hala ağlıyorum.

7- Mezarlıklar beni korkutuyor.

8- Lisede K-Mart ayakkabıları giydim, çünkü onlar ucuz sevimli ve bir indirimden aldım çünkü.

9- Kocamın köpeklere alerjisi var.

10- Böceklerden hoşlanmam.


Aynı adlı serinin ilk kitabıdır
YA tarzda biraz duygusal bir kitaptır

Kitabımızı bu kadar olaylı ve karakterlerimizi zorlayan bir şekilde beklemiyordum. Ve okurken bir süre sonra her şeyin düzelmese bile daha da kolaylaşacağını düşündüm. Ama bittiğinde kitabımızın hiç de öyle kolay olmadığını, karakterlerimizin hayatının son derece zorlu olduğunu ve sevgili yazarımızın bunu oldukça iyi bir şekilde işlediğini farkettim. Ve o kadar olaya-olanlara rağmen sonu oldukça iyi bir şekilde toparladı bence. Hoş olay diyorum ama bence daha çok psikolojikti. Ama sizi sıkan bir türden değil, ne olacağını sonuna kadar giderek görmek isteyeceğiniz türden. Ve sonunun bitiş şekli bana diğer kitapta ne işlediği konusunu merak ettirdiğinden bir onraki kitabı merakla beklediğimi de söylemek isterim ;) Umarım kısa zamanda ona da kavuşuruz...

Şimdi de biraz kitabızdan değilde konusundan bahsedelim, daha sonra dedikoduya tam gaz devam ederiz ;)

Kitabımız bizi kızımızın ailesiyle birlikte rehberlik danışmanına yaptığı ziyaretinde karşılıyor. Aslında konuya bakarsak genelde bu tarz kitaplar bizi, okul koridorunda ve yaşadıklarını anlatırken bir yandan da değişen hayatındaki bir günü yaşarken karşılar. Ama kitabımız bizi hazırlıksız bir şekilde, şaşırtıcı bir girişle karışılıyor. Ve okudukça da yer yer şaşırtmaya devam ediyor, gerek kızımız gerekse de yakışıklımız açısından olsun. Kızımız Echo, okulda oldukça popüler bir hayat sürerken yaşadıkları sebebiyle hayatı tepetaklak olmuş, başına gelenleri bazı nedenlerle tam hatırlamadığı ve ailesiyle sorunlar yaşadığı için de daha da içine kapanmış bir kızdır. Yakışıklımız aynı zamanda biricik badboy'umuz Noah ise tek gecelik ilişkilerin adamı ve okulun keşidir. Ama onunda yaşadıkları ve baş etmek zorunda olduklarıyla kızımızdan pek bir farkı yoktur. Yer yer okurken hangisi daha kötü durumda diye düşünülse de bence iki karakterimiz de yer yer birbirlerinden daha kötü durumda oluyorlardır. Peki bu birbirinin umrunda olmayan ve hayatlarının nasıl da birbirine benzediğini bilmeyen ikilimiz nasıl mı birbilerinin farkına varırlar? Hikayede sık sık göreceğimiz ve karakterlerimizin sorunları konusunda önemli bir yere sahip olan rehberklik danışmanları Bayan Collins sayesinde tabi ki! Echo ve Noah'ı kendince sebeplerle bir araya getirir ve sonrasında da bize ikilimizin birbirlerinin hayatlarına nasıl etki ettiklerini izlemek kalır. Tabi kitabımız aşkı işlese de yanında sorunları ele aldığından hiçbir şey kolay olmaz. Sonuçta ortada sadece iki karakterimiz değil, lise gibi acımasız bir ortam, hayatlarını derinden etkileyen sorunlar ve geleceklerini belirleyecek olan bir son sene vardır. Peki sizce kendi hayatlarındaki tüm sorunlara ve etraflarındakilerin engellemelerine rağmen karakterlerimiz sonsuza kada mutlu yaşadılar masalının bir arçası olabilecek mi? Daha da önemli sorunlarını aşabilecek/çözüm bulabilecek ve hayatlarını tekrar kazanabilecekler mi? Yoksa yaşadıklarının ve çevrelerinin altına ezilip pes mi edecekler? Peki ya sorunlarından kurtulmaları demek onların birbirleriyle kavuşamamaları demekse, aşıklarımız o zaman ne yapacaklar? Her şeyi mutlu sona erdirmenin bir yolu var mı ya da sorunları çözmenin? Yoksa hep bir kısmı eksik mi yaşayacaklar ya da -unuutulmamalı- tüm bu sorunlar altında yok mu olacaklar? Tüm bu soruların yanıtları ve size spoiler korkusundan bahsetmediğim her şey için kesinlikle kitabımızı almanızı, sizi düşündürecek ve keyif verecek bu hikayeyi okumanızı tavsiye ederim :)

Kitabımız hakkında olumsuz kısımlar olara beni en çok lise hayatı rahatsız etti. Hoş, hayatı demek ne kadar doğru olur... gerçekleri ve insanların acımasızlığı kesinlikle daha uygun olur bunun için. Düşününce Noah bana bu konuda daha şanslı geliyor çünkü Echo daha zor bir durum yaşıyor bu konuda. Başta herkes arkadaşınken sonrasında sürekli senin hakkında konuşmaları, hala yanında olanların bile seni değil de konumunu düşünerek davranmaları -onlar her ne kadar Echo için dese de ben katılmıyorum kesinlile- ve yaşadıklarını insanlara anlatmaman, saklanaman... Bunların olmaması yetmezmiş gibi bir de ev hayatını da unutmamak gerek. Daha en baştan hem üvey annesine hem de babasına sonuna kadar sinir oldum, sonu için herkes farklı düşünse de ben hala sinir olmaya, onları sevmemeye devam ediyorum. Bir de Beth ve Lila karakterlerini de unutmamak gerekir. Açıkçası "öyle arkadaş mı olur, ne biçim arkadaş bunlar" demedim değil çoğu zaman. Ve düşününce de Noah kısmı hariç kızımızın arkadaş kısmında bence ciddi bir eksiklik vardı kitapta. Ama bunlar dışında da bir sıkıntı ya da rahatsız edecek bir konu yoktu beni.

İkili bakış açısında olması kitabımızı benim açımdan çok daha sevilebilir kıldı. Okurken bir anda Noah'a geçmem ve olayı kavramam sonucunda kesinlikle okuma konusunda bana -gerek olmasa da- ayrı bir şevk kazandırdı :) Kitabımızın çiftimiz konusunda olaya girmesi uzun zaman alsa da bu sizi sıkmıyor. Çünkü bir yandan da kitabımız bizlere çiftimizin sorunlarını, kendi sorunlarıyle başa çıkmalarını ve birbirlerine yaptıkları küçük etkilerle bile çözüme ulaşmalarını çok iyi bir şekilde sıkmadan ya da ağır gelecek bir şekilde olmadan veriyor. Ki sorunlar müsaitken yazarımızın sorunları çok derin işlememesi kitabı daha da rahat okumanızı sağlıyor kesinle. Kitabımız hakkında özellikle sevdiğim bir diğer kısım da Noah üzerinden verdiği "insanları görünüşlerine göre yargılamamalıyız, kimse kimsenin neler yaşadığını veya nasıl olduğunu bilemez" mesajıydı. Bakış açısına göre bir aşk kitabı olsa da benim ev sevdiğim yanı şüphesiz bu kısmı ve yazarımızın sonunda iyi toparlaması oldu.

Okurken ilk olarak karakterlerimizi tanıyor ve onları, yaşadıklarını, sorunlarını anlıyoruz. Olaya ve ikilimize girmemiz uzun sürse de adım adım ilerliyor, onları daha iyi anlıyoruz. Bazen çiftimizin sorunları-yaşadıkları ağır ve üzücü geldiğinden okurken gözyaşlarınızı tutamayacağınız ya da sinirinize hakim olmayacağınız yerler olsa da okumaya devam ediyor neler yaşayacaklarını görmek için sonuna kadar gidiyorsunuz. Yer yer karakterlerimizim kararları tahminlerinizi altüst edip sizi şaşırtsa da kitabımız bizi sonuyla daha da şaşırtıyor. Ama kesinlikle bu konudan memnun kalıyorsunuz. Kesinlikle kaçırmamanız gereken bir hikaye ve okurken hiçbir takılma ya da zorluk yaşamayacağınız oldukça akıcı, iyi çevrilmiş bir kitap yani ;)

*****

Şimdi de sıra geldi imzalı kitap çekilişimize! Herkese şimdiden bol şanslar ve bir dahaki tura kadar hem kendinize hem de kitaplarınıza iyi bakın... :)
a Rafflecopter giveaway

Yorum Gönder