KISA KISA YORUMLAR #4 | KİTAPLAR, ÇİZGİ ROMANLAR ve KİTAP ALIŞVERİŞİM

Bu başlıkta yazdığım yazılardan biri ilk kez Cumartesi gününe denk gelmedi sanırım ^^ Herkese havaların yine dengesiz olduğu günlerden merhabalar :)

Bugün sizlerle instagram hesabımda yorumunu yazdığım ama kitapların kısalığı ya da türleri sebebiyle uzun yorumlar olmadığından bloga ayrı olarak yorum girmediğim kitapları paylaşacağım yine. Yorumların sonrasında da sizlerle Mart ayında okuduğum 28 kitabı paylaşacağım son olarak ;) Ve evet, üç tanesi çizgi roman olsa da geri kalan sayı da oldukça iyi bence *.* Uzun zamandır böylesine hızlı ve çok fazla kitap okuyamıyordum. Bu nedenle Mart ayı benim için oldukça verimli bir ay oldu <3


Bilmeyenler için instagram  hesabım:

Kullanıcı Adım:  kordugumhayaller


Şimdi sizler de eğer hazırsanız başlayalım:


Percy Jackson ve Yunan Kahramanları ( Greek Heroes ) by Rick Riordan | Doğan Egmont

Bakın, bu işe sırf pizza için bulaştım.

Yayıncı, "Geçen yıl Yunan Tanrıları'nı yazarak esaslı bir iş yaptın! Bu sefer de Antik Yunan Kahramanları üzerine bir kitap yazmanı istiyoruz! Çok kıyak olacak!" dedi.

"Millet, ben de disleksi var. Benim için kitap okumak bile yeterince zor," dedim ben de.

Onlar da bana bir yıl boyunca bedava pepperonili pizza vermeyi vadettiler. Hem de yiyebildiğim kadar jöleli şekerle birlikte!

Sonuç olarak, kendimi onlara sattım.

~

Sandığın sıkıntısız bir şekilde yolculuk etmesi amacıyla dalgaları sakinleştirip, akıntıları değiştirmesi için kardeşi, denizlerin tanrısı Poseidon'u ikna etti. Hatta Poseidon, Danaë'nin taze suşi ziyafeti çekmesi için sandığın deliklerinden içeri minik sardalya balıkları gönderdi (Babam Poseidon böyle harika bir adamdır işte).

~

Onun yerinde olsam heykellerin üzerine güneş gözlüğü ve bıyık çizip oradan kaçardım. Ama Psyche'nin aksine, benim Hera'yla bir geçmişim var.

~

Percy'e bayılıyorum *.* İlk çocuğumu Naville kabul ederim hep, bu durumda Percy de küçük kardeş oluyor. Biri Hogwarts'a biri Melez Kampı'na ;) Benden daha gururlu anne olamaz sanırım :D Cidden, bu ikisi benim için tüm kitap karakterleri arasında hep çok ayrı ve çok özel bir yerdedir. Bu nedenledir ki Percy'i okurken her daim keyif alırım ^^ Ki burada bahsettiğimiz Percy ise, keyif almamak diye bir şey söz konusu olamaz sanırım ;) O nedenle önce Yunan Tanrıları kitabını daha sonrasında da bu kitabımızı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. Tabi Percy ile ilgili diğer tüm kitapları okudunuz diye kabul ettiğimi söylememe gerek bile yoktur umarım :)

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap


Immortals After Dark Serisi by Kresley Cole | Pegasus Yayınları

İlk çıktığı zamanlar ilk kitabını okuyup bayıldığım, daha sonrasında devam kitabı gelene kadar kaç kez okuduğumu sayamadığım kitaba bir kez daha başlıyorum. Ama bu sefer ki başlama sebebim, hazır serinin bizdeki çıkan kitaplarını tamamlamışken baştan sona tümüyle okumak ;)

Kitabımız, Dünya üzerinde her tür fantastik yaratığın olduğu ve bunların çok önceden savaştığı, şimdi ise barış döneminin ardından kehanetteki olaylara doğru sürüklendiği bir zamanda geçiyor. Erkek karakterimiz Lachlain ilk başta uzun yıllar işkence çeken ve esir tutulduğu sırada ruh eşinin kokusunu almasıyla kendini esaretten kurtaran, ölümcül düşmanları tarafından esir tutulduğu süre içinde de iyice vahşileşen ve bu sebeple ne yapacağı pek belli olmayan bir kurtadam. Kızımız ise arka kapak yazısında vampir olarak geçse de, ve kitap boyunca zayıf biri gibi görünse de, gerçekte hem o hem de kurtadamımız haklarında çok daha fazlasını barındırıyorlar *.*

Kitap boyunca okurken klasik bir paranormal aşk hikayesi gibi görünse de kitabımız çiftimizin aşklarının yani sıra arka planda işlediği ve seriye yaydığı aksiyon dolu konusuyla hem sizi diğer karakterlerin hikayesini okumaya hem de neler olacağını öğrenmeye cezbediyor :)

Okurken beklenmedik süprizlerle şaşıracağınız, yer yer kahkaha atacağınız ve çoğunlukla sonuna nasıl geldiğini alamayacağınız bir kitap ^^

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

bütün güzel çocuklar şüpheli by umay umay | Altı Kırk Beş Yayınları

Sindire sindire, ara ara ve bazen de o kısacık sayfaları tekrar ede ede okuyorum. Bazen anlaşamıyoruz ve kafamda bir soru işaretiyle kalıyorum diğer sayfaya geçerken. Bazen de öyle anlıyorum ki içime içime özümseyerek bakıyorum sayfaya. Kadın gerçekten yazmış, yazmış ama hep öznel yazmış. Yine de bir o kadar nesnel, genel... Herkesin sevebileceğini sanmasam da yine de denemenizi isterim. İçirisinde size dokunacak bir sayfa, bir cümle muhakkak çıkacaktır.

~

İçeridekiler ve dışarıdakiler.., hepimiz aynı lanetin içindeyiz. Gittikçe paylaştıklarımızı en karanlığa indiriyoruz. Sanki yalnızlık ve duyarsızlık bizi koruyacak. Sanki küssek daha iyi olacak.

~

Önümde rengarenk şekerler duruyor. Bunlardan bir tanesini sana göndermeliyim. Ama aç bir gardiyanın dikkatini çekmemesi mümkün gözükmüyor. Sana çilek gönderebilir miyim? Bu nasıl olur? Şekerler eline geçerse onları saklama. Sadece parlak jelatinleri kitabının arasına koy. Böylece beni daha çok düşünürsün.

~

Aldırma..., uzaklardaki ormanda bir ağaç kendiliğinden devrilmişse, bunu ikimiz biliyoruz...

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Tuhaf Kütüphane ( Fushigina Toshokan ) by Haruki Murakami | Doğan Kitap

Kitabımız, yazarımızdan okuduğum ilk kitaptı ama kesinlikle son olmayacak *.*

Kitabımız oldukça kısacık ve kasvetli havasıyla kafa karıştırıcı ama çizimleri ve ara ara alttan verdiği mesajlarla bence oldukça hoş bir kitaptı. Yine de, her ne kadar yazarımız ilgimi çekmiş olsa da, hakkında tam bir karar vermek için birkaç kitabını daha okuyacağım ;) Kitabımızın konusu, o gün kütüphaneye ödünç aldığı kitapları vermek ve merak ettiği bir konuda kitap bulmak için giden karakterimizin kendisini hiç tahmin etmediği bir ölüm kalım mücadelesinde bulmasını ele alıyor. Ve sonunda da oldukça beklenmedik bir şekilde bitiyor -_- Gerek illüstrasyonları gerekse de yer yer söylediği şeyler olsun beğendim. Ama dedigim gibi kısacık olduğu için çok fazla da bir şey diyemiyorum ^^' Diğer kitaplarını da okuyup yazarımızı daha iyi tanımak için sabırsızlanıyorum :)

~

Koyun Adam'ın kendi dünyası var. Benim, kendi dünyam var. Senin sana ait dünyan var. Bu yüzden Koyun Adam'ın dünyasında benim var olmamam, benim var olmadığım anlamına gelmez.

~

Dünya bir şekilde dönmeye devam eder. Herkes kendini düşünür ve yaşamaya devam eder.

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap


 A - Bebekleri ve X - Bebekleri by Marvel | Marmara Çizgi

Kitabımız X-Men ve Avengers üyelerinin bebeklik hallerini ve bu haldeyken Cyclops'un Captain America'nın Bucky ayı oyuncağını çalmasıyla karşı karşıya gelmelerini anlatıyor :D En azından ilk kısmı, çünkü ilk kısımdan sonra çizgi romanımız çeşitli kısa ama oldukça eğlenceli hikayeleri size sunuyor ^^ Ama bebeklik hallerini en güzeliydi, ki iki çizgi romanı da sırf bu nedenle görür görmez aldım *.*

~

Dev-Boy Küçük Marvel: A vs X by Marvel | Marmara Çizgi

Bu çizgi romanımız da yine diğer çizgi romanımız gibi karakterlerimizin bebekliklerine, ilkokul zamanlarına ve bu zamanlardaki karşı karşıya gelme maceralarına değiniyor. Diğer çizgi romanımızdan farkı, diğer Marvel karakterlerinin de olması ve bölümler arası devamlılığının daha çok bulunması ^^ Yani bebeklik halleriyle daha fazla macera *.* Üstelik Galaksinin Koruyucuları ve Inhuman'lar da var <3

Kesinlikle ikisini de tavsiye ederim, oldukça eğlencelilerdi :D

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Satın Almak İçin: D&R | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Spawn by Image Comics | Arka Bahçe Çizgi Roman

Bebeğim, neden... neden... neden her şey tam da olmasa gerektiği gibi başlamışken bittin ki? T.T Ahh... Kesinlikle çok güzeldi :) Bu karakteri daha önce bilmiyordum ya da duyduysam bile hatırlamıyordum. Ve kardeşim kendi için bu çizgi romanı almasa tanışmazdık bile. İyi ki almış ve iyi ki tanışmışız *.* Tek sorunum, ikinci cildinin hala çıkmamış olması :( Gerçi yakında çıkacak deniyor ama, umarım bir an önce yakında olur...

Çizgi romanımızın konusuna gelirsek, başlangıç karakterimizin cenazesi ve o günkü haberler ile oluyor. Devamında da beş yıl sonrasına, detaylarını daha sonra öğreneceğimiz olayların sonucunda karakterimiz Spawn'ın kostümlü bir şekilde tekrar hayata dönmesini ve unuttuğu anılarını tekrar kazanmaya çabalayarak yaşama isteği olan kişiyi tekrar bulmaya çalışmasını okuyoruz. Ama Spawn gerçekleri öğrendiği her seferinde işler hiç de istediği ya da düşündüğü gibi olmuyor ve nihayetinde kafasında bundan sonra ne yapacağım sorusuyla kalıyor. Ki kendisi oldukça kararsız bu konuda, belki de bu nedenle kader onun yerine karar veriyor ve biz de bu süreçte diğer okuduğumuz çizgi roman kahramanlarından bir nebze daha farklı bir karaktere merhaba diyoruz :)

Ek bilgi: Uzun süredir, Marvel ve Dc dışında pek çizgi roman okunmadığı doksanlı yıllarda bunu başarabilen bir yayınevi vardı: Image Comics. Marvel’la gerginlik yaşayarak oradan ayrılma kararı veren döneminin başarılı yazarları-çizerleri tarafından kurulan ve eser sahiplerine olabildiğince bağımsızlık sağlayan bu yayınevi döneminin iki büyük firmasına baya baya kafa tutmuştur. ( Kaynak: Geekyapar )

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Yalnızlıklar by Hasan Ali Toptaş | Everest Yayınları

İlk birkaç şiir boyunca şairle anlaşamayacağımızı, yazdıklarını anlamadığımı düşündüm. Ne zaman ki bir şiire denk geldim, ahhh... İşte o zaman yalnızlık duygusunu resmen iliklerime kadar hissettim, hele de ninesinden ve köyden bahsettiği zaman resmen eski kalabalık zamanlara bir özlem duydum :( O şiirden sonrasında da şairimizi daha iyi anlayarak devam ettim ama ara ara anlaşamadığımız kısımlar da olmadı değil. Şair gerçekten iyi yerlere dokunuyor ve duyguyu hissettirerek doğru konulara öznel anlatımla öyle genel parmak basıyor ki... Yine de herkese öneremem sanırım, öyle farklı bir ifade ediş tarzı var ki... Eğer bir kitapçı da rastlarsanır muhakkak içinden birkaç şiirine göz atın ve öyle karar verin ;) Dediğim gibi, başta anlaşamasak da sonrasında oldukça hoşuma gitti ^^

~

her şeyin bir göstereni vardır.
Yalnızlığı gösterense, her şeydir.

~

Bir tankın duruşuyla büyür yalnızlık,
bir namlunun bakışıyla büyür
ve her namluda bir toplum bakar dışarıya.
Bu yüzden namlular hep kalabalıktır,
bu yüzden kimse tek başına değildir arpacıkta.
Bu yüzden her tetik bir dağdır;
ve işaret parmaklarımızda bu yüzden,
sürekli bir ürperti vardır.

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Dönüşüm ( Die Verwandlung ) by Franz Kafka | Koridor Yayınları

Lise yıllarımda okuduğumda benim için havada kalan oldukça fazla yer vardı ve şimdi okumamla birlikte o zamanlar anlayamadığım birçok kısmı da olduğunu fark ediyorum. Sanırım klasikleri zamanı gelince, içimizden geldiği için, gerekli birikimi yaptıktan sonra okumak daha güzel ve daha anlamlı oluyor ;)

Ayrıca Koridor Yayınları'nın alanında uzman kişilerce çeviri yapması, kitabın çevirisi ve önsöz bakımından kesinlikle çok iyi olmuş ^^ Eğer klasikleri okuyacaksanız bez kapakları vs. olsun bir göz atmanızı tavsiye ederim *.*

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Küçük Kara Balık by Samed Behrengi | Martı Yayınları

Çocukluğumun kitabı. Hele de hediye olarak alınca çok kez okumuştum, o nedenle yeri apayrıdır *.* Bir kez daha okumak hem nostaljik hissettirdi hem de o zamanlarda anlayamadığım ama içinde saklı birçok gizemi keşfettirdi. Çocuk kitabı demeden herkes okumalı bence, öyle geçiyor olabilir ama bahsettikleri öyle yediden yetmişe ki... ;) Tek üzüntüm, sondaki o burukluğu tekrar yaşamak oldu T.T

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

Kemikler ( Bones ) by Paul Shipton | Martı Yayınları

Kitabımız ödevleri için okul gezisine katılan eskiden iyi arkadaş olan ama şimdi birbirleriyle pek anlaşamayan iki arkadaşın çalışmaları sırasında, gizemli bir şekilde, müzedeki asteroitin parlamaya başlaması ve ardından dinazorların canlanmasıyla yaşadıkları macerayı anlatıyor. Bir yandan kendilerini dinazorlardan kurtarmaya çalışırlarken bir yandan da bu akıl almaz olaya neyin sebep olduğunu bulmaya çalışan iki arkadaş bu gizemin üstesinden gelebilecek mi dersiniz? ;)

Her geçen gün her yaş kitlesine hitap eden kitapların artmasına ve çeşitliliğin olmasına bayılıyorum kesinlikle! ^^ Bu bağlamda Martı Yayınları'nın Oxford Üniversitesi Yayınları tarafından hazırlanan hikayeleri çevirmeleri güzel oluyor :) Ben okuyup sıramı savdım, paşam okumayı öğrenince hepsi onun olacak <3 Bu arada hem kutulara hem de banta bayıldım *.*

Karanlık Sevgili ( Dark Lover ) by J. R. Ward | DEX - Kitabımızın yorumu için:  http://kordugumhayaller.blogspot.com/2016/04/karanlik-sevgili-dark-lover-by-j-r-ward.html

Sonsuz Sevgili ( Lover Eternal ) by J. R. Ward | DEX - Kitabımızın yorumu için:  http://kordugumhayaller.blogspot.com/2017/04/sonsuz-sevgili-lover-eternal-by-j-r-ward.html

Kesinlikle, en acilinden, yayınevi bir sonraki kitabı çıkarmalı *.* Z bebeğim ya, ne zamandır bekliyorum seni ama okuduğum ipuçları çok fena, dayanamıyorum artık! T.T Bu seriye kesinlikle bayılıyorum <3 Her iki kitabımızın yorumlarını da blogumda bulabilirsiniz :*

Eğer hala bu seriye başlamadıysanız ve vampir kitaplarını seviyorsanız muhakkak tavsiye ederim ;)

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu | Bkm Kitap

*****

Gelelim şimdi de Mart ayında CNR fuarında yaptığım alışverişe ^^ Açıkçası öncesinde kitap alışverişi yapmış olmamdan dolayı "Ne alacağım ki, ben gezmeye gidiyorum" diye düşündüm ama iki kez gittiğim fuardan yine eli boş dönmedim tabisi >.<

Aldıklarımın birçoğu sahaf kitabı aslında, öyle güzel sahaflar gelmişti ki herkes arayıp da bulamadığı ne varsa ya da hediyelik olarak almak istediği ne varsa buldu. Kesinlikle sahaflar konusunda muhteşem bir fuar oldu ;) Ayrıca Ahmet Ümit  kitaplarını da imzalatmak benim için güzel oldu *.*


*****

Son olarak da karşınızda Mart Ayında Okuduklarım,  yey! *.*

Bu ay açıkçası kendimi aştım ve tamı tamına 28 kitap okudum!!! :O Bunlardan ikisini serinin diğer kitapları için tekrar okumuş olsam da aradan uzun zaman geçtiği için ilk kez okuyor kadar oldum ^^ Üç tanesi de çizgi roman olsa da bence yine iyi okumuşum ya. Sanırım tarihe geçirilmesi gereken bir ay oldu benim için *.* Umarım Nisan da böyle bereketli olur...

Paylaşırken fotoğrafa bu ay içerinde okuduğum iki kitabı eklemeyi unuttuğumu farkettim -_- Burada bahsetmeyeceğim ama e-kitap olarak okuduğum 7 kitap ise okuduğuma lanet ettiğim kitaplar oldu. Oysa ki bir tanesi iyi bir seri gibi durmuştu ama... >.< Onlar dışında resimde görünen Clarissa Wild  kitaplarını ise arka planda işlenen konusu sebebiyle okudum, yoksa onlardan da çok hoşnut kalmadım açıkçası :/ Resme eklemeyi unuttuğum kitaplardan birisi e-kitap halinde okuduğum ve Kresley Cole'un serisinin ilk kitabı olan "The Warlord Wants Forever"  ve bir diğeri de "Dönüşüm by Franz Kafka"


*****

Benden şimdilik bu kadar. Henüz Nisan ayı için okumalara başlamadım, nedense canım deli Supernatural  çektiğinden oturdum tekrar izliyorum :D Başından kalkalabilirsem de Ölüm Defteri 'ni okuyacağım ;)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere, kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın...

Yorum Gönder