GİTTİM GÖRDÜM: 2016 CNR KİTAP FUARI

Herkese bu güzel cumartesi gününden bir kez daha merhabalar :)

Bugün sizlerle, bu yıl üçüncü fuarını düzenleyen CNR fuarı hakkında konuşacağım ^^ Aslında fuar konusunda kitaplar kısmında konuşabileceğim pek bir durum yok ne yazık ki :( Liste yapıp gitmeme rağmen ne yazık ki listemdeki çoğu yayınevi ya ayrıca bir stand açıp istediğim kitapları getirmemişti ya da yayıncıların kendisi yoktu :/ O nedenle pek de istediğim kitapları alamadım. Ama bu demek değil ki hiç kitap almadım. Tamam, Tüyap'ta toplayıp geldim kitapları gene eve ama yayınevleri sağ olsun beklenen bazı kitaplarını sonrasında çıkarınca gene almam gerekenler çoğaldı. Yine de dediğim sebeplerden çoğu kaldı ama bu da benim yeni yayınevlerine yönelip yeni kitaplar ve yayınevleri tanımamı sağladı :D Ki sanırım fuarın en keyifli ikinci kısmı da bu oldu.

Fuar muhabbetimi derinleştirmeden önce, geçen seneki yazımda da değindiğim fuara gidiş yolunu ne olur ne olmaz tekrar hatırlatmak istiyorum. Malumunuz fuarımız hala devam ediyor ve bu pazar da sona erecek. O nedenle geç de olsa gitmek isteyenler için faydalı olması açısından bir kez daha hatırlatayım ve sonrasında da fuar yazımıza devam edeyim:

Fuara Anadolu yakasından gidecekler için sanırım en basit 3 yol anlatımı var. Biri Marmaray'la karşıya geçip metroya binmek ve son duraktan önce inmek. Diğeri, metrobüsten Şirinevler durağında inip üst geçitten metro durağına geçip metro ile bir durak gidip inmek. Sonuncusu ise -kardeşimin fikri olan ve benim bu sene de kullandığım- Anadolu yakasından Levent'e geçmek, oradan metro ile Yenikapı'ya gelmek, sonrasında da Yenikapı'dan tekrar havaalanı metrosuna binmek ve sondan bir önceki durakta inmek ^^ Sitelerindeki anlatımlar bana biraz karışık gelmişti, o nedenle ben de benimkileri sizlerle bir kez daha paylaşmak istedim. Umarım işinize yararlar ;)


Bilgilendirmemizi yaptıktan sonra sıra geldi fuarımıza. Bu sene gerek Eren (Saklama Kabı) ile konuşmamız gerekse de kızların meşgul olması sebebiyle fuara ilk hafta gitmeye karar verdim :) Cumartesi sabahı biraz uyuyakalsam da ^^' çok geç olmadan hazırlandım ve yola koyuldum. Anlattığım üçüncü yöntemi bu sene de kullanarak oldukça kolay ve kısa bir sürede fuar alanına vardım. Ve direk Eren'le buluştuk. Eren'le buluştuk ama tek değildi. Yanında geçen fuardan tanıştığım ama pek görüşemediğim Orçun (Kitap Babası), fuarın önceki akşamında takipleştiğimiz Ömer (Kronik Okur), yeni tanıştığım Umut (Kitapların Lordu) ve hep tanışmak istediğim ama kısmeti bu fuara saklı Gizem (Baldanberi) vardı. Ki bu da oldukça muhteşem bir süpriz oldu bana *.* Daha sonrasında ise bize Ezgi (Athena'nın Güncesi)'nin katılması, Timaş Yayınları'ndan İdil (Gallifrey Kitapçısı)'le tanışmamız ve Pegasus standında Nihan (Thpensieve), Kübra (Baldanberi) ve İrem'le rastlamamızla birlikte günümün güzelliği kesinlikle tavan yaptı! <3 Zira fuara beklediğim katılımcıların gelmemesi biraz moral düşürmüştü ben de ama yeni tanıştığım ve tekrar görüşmek istediğim kişilerle olmak kesinlikle bunu telafi etti :)


Alışverişimin büyük çoğunluğunu Cumartesi yapsam da ve aklımda daha alacak kitabım olmasa da zaten ayda yılda çok fazla görüşemediğim insanların yine gidecek olmasından dolayı Pazar günü tekrar düştüm yola. Ama bu sefer yolum önceki günkü kadar uzun değildi. Çünkü Bahçelievler'de teyzemlerde kaldım ve bu da bol bol dinlenme fırsatı verdi *yandangülüş* Pazar günü ise yine Gizem, Eren ve Orçun'la birlikteydik çoğunlukla ama gün içerisinde çok fazla karşılaştıklarımız da olmadı değil. Umut'la, İdil'le, Ezgi'yle, Nihan'la, Kübra'yla ve Pegasus Yayınları standındakilerle tekrar karşılaştık. Ki genelde okuduğum yayıncılardan oldukça uzak bir yerde olsa da stand kesinlikle gözden kaçmayacak derecede güzeldi *.* Yine aynı salonda bulunan Go Kitap/Arkadya Yayınları/Koridor Yayınları standını da unutamam. Küçük bir yerde olsalar da ilgilenenleriyle kesinlikle sıcacık bir ortamdı <3 Bizimkilerin yanında bir de pazar günü hem alışveriş için hem de görüşmek için Nemesis Kitap standına, Pınar'ın (Kitap İklimi) yanına uğradım. Yardımların için tekrar teşekkürler canım :* Pınar dışında sabah gelişimde önce tesadüfi bir şekilde Burcu'yla (Bookaholictr), ardından da Gizem sayesinde Aslı (Ashyayla) ile tanıştım. Ki ikisi de oldukça şekerlerdi. Burcu'yla arkadaşının gelişiyle ayrılmak zorunda kalsak da günün geri kalanında Gizem, Aslı ve sonradan bize katılan Eren, Orçun, Ezgi, Ecenur (Demeter'in Güncesi) 'la birlikte de günü kapattık ^^ Aslında daha fazla kalmayı planlasam da hem bizimkilerin gitmeye başlaması hem de geç olmadan eve dönmek istemem sebebiyle saat dörtten önce ayrıldım :( Ve böylece de bir fuarı daha kapatmış oldum...


Göründüğü üzere Tüyap bana ne kadar kitaplar konusunda yaradıysa bu fuar da uzun süredir tanışmak ya da tekrar görüşmek istediğim arkadaşlarımla buluşmak konusunda o derece yaradı. Yaradı ama açıkçası bana hiç de yeterli gelmedi -_- Umarım bir sonraki buluşmamız daha uzun süreli ve bol görüşmeli olur *.* Bunlar dışında sonradan öğrenince oldukça üzüldüğüm iki talihsizlik vardı ki... Biri, instagramda takipleştiğim ve yorumlarını keyifle okuduğum insanlarla fotoğraf çekilsem bile birbirimizi tanımadığımız için konuşamamamız, ki bu hala bile derin üzüntü sebebim T.T Bir diğeri de ertesi günde birkaç kişiyle birbirimizle konuştuğumuz halde birbirimizi sonradan hatırlamamız :( Eren bununla çok fazla dalga geçti ama cidden kendi resmimi koymazsam aynen böyle olur -_- Bu nedenle ben de baya bir CNR fotosu yükledim instagrama bu sefer ;) Bakalım, inşallah bir dahaki sefer görüşemediklerim ya da tanışamadıklarımla görüşüp tanışma fırsatı bulabilirim :D

Benim CNR maceram bu kadardı. Kitaplar ve yayınevleri konusunda beklediğim gibi olmasa da arkadaş ve yeni kişilerle tanışma yönünden kesinlikle çok güzel geçen bir fuar oldu. Aldıklarım da fazla değildi ama her birini okumak için kesinlikle sabırsızlanıyorum ;)

Peki sizin fuar maceranız nasıldı ve neler aldınız? 

*****

Uzuuun yazımızdan sonra da sıra geldi neler aldığıma ;) 

Kitaplarımıza geçmeden önce, herkese keyifli bir haftasonu diliyorum. Kendinize ve kitaplarınıza iyi bakın... 

Bir de, yarın YGS sınavına girecek herkese bol şans ve başarı diliyorum. Biliyorum çok zor oluyor ama heyecan yapmayın ve sınav başladıktan sonra sınavınız dışında dikkatinizi hiç bir şeyin dağıtmasına izin vermeyin. Zor gibi görünüyor ama hiç bir şey imkansız değildir. Yeter ki isteyin :) Ayrıca bugün kendinizi çok yormamayı ve erkenden yatmayı da unutmayın ^^


House Hakkında Her Şey  by Michael Reufsteck & Jochen Stöckle #1
Yakın Tarihin Gerçekleri  by İlber Ortaylı
Bir Gün, Belki Bir Gün  by Lauren Graham
Ezik  by Andrew Smith #1
Ermiş  by Halil Cibran
Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu  by Stefan Zweig
Deniz Feneri  by Virginia Woolf
Gecenin Kanatları  by J. R. Rain #2
Ateşten ve Kandan  by Sire Cédric #cnröncesi
Schindler'in Listesi  by Thomas Keneally
Sıkı Fıkı  by Emma Chase #3
İhanet Çarkları  by Büşra Toraman #2
Gitme  by Selvi Atıcı #arkadaşaimzalı
Suçlu Kim?  by Jean Luc Luciani #2
Kayıp Aranıyor by Jean Luc Luciani #1
Ejder Kral  by Bekir Sert #1
Benimle Asla Tanışamayacaksın  by Leah Thomas #cnröncesi
Şeytanın Stajyeri  by Donna Hosie #1
Kül  by Shani Petroff & Darci Manley #1

Yorum Gönder